onsdag 13 juni 2018

Cheers!

'Ello gov'na! 
Känner mig som Joey Tempest från Europe som efter att ha vistats i USA i en månad började bryta på engelska. Jag kom hem från London i söndags och det har varit riktigt rooligt! Mycket "Cheers mate...", "Fancy a pint of lager sir?" och "Oi, wanna buy some jammie dodgers, mate? Only five quid mate, they're on special".
Nämen London va kul. Hoppas på berry nästa. Kostar bara 800kr tur och retur men det är vår lilla hemlighet.
Det största som hänt är väl att jag kom in på Bildbehandlarutbildningen jag ville gå på i första hand, so I go that going 4 me. Idag 13/6 är det 74 dagar tills den börjar och det ska bli jätteskoj! Jag ser det inte bara som en utbildning utan även att jag liksom med 90% chans också kommer att få jobb efter det! Cheers!
ALLA mina pengar jag äger kommer räcka precis tills dess och sen är det bara att hoppa på CSN-skuldtåget. Det blir "kul"...
Men kan nog ändå dryga ut pengarna ännu mer än vad jag redan gör. London var fan dyrt men man ska ju också kunna unna sig. Jag tänker väldigt mycket på pengar på gott och ont. Det är skönt att inte spendera pengar. Det är skönt att inte behöver behöva tänka på pengar, men det är jättejobbigt att tänka att man inte vill tänka på pengar. Knepigt det där.
Vill så gärna åka till berry men vet att min budget inte riiiiktigt räcker till det :/ är också fortfarande lite osäker på hur snabbt jag kan få CSN osv. Vill inte riskera att ha helt slut på pengar i en vecka utan pengar, eller ännu värre en månad och efter med hyran 0__o
D löser sig.
Ska på en festival under midsommar och d blir säkert kul! Utöver det har jag inga fler planer men typ ganska mycket saker jag kan göra. Ska vara kattvakt också i mitten av juli så det blir skoj! Kattnis bor hos John nu och jag har fått lite kattabstinens :((( Så har du en katt kommer jag gärna o hälsar på!
Jag vill åka till Norrland senare i sommar så man kan fiska och bada. Vill åka till min farmors landställe också och till Gotland. Det vore fan fett. Svårt att få ändan ur vagnen och ba göra dock :(
To be continued. Bloggen kommer fortsätta komma ut med 2 veckors(ish) mellanrum från och med nu iaf! :))))
jag och mor på east på stureplan (obs. hänger aldrig där, förutom om det bjuds)

dante ;)

asiatiskt och gott ;)

nu vet jag varför vi kallas colgatefamiljen!

parkhäng ;)

ojnevojne!

världens längsta kö till eriksdalsbadet.....
.....

hello there!

nu börjar en rad med hamburgare, några hemgjorda, andra inte. hääääng me! (1)

tsk tsk tsk, skärpning burger king! max halloumiburgare är mkt bättre >:( (2)

stockholm i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nu

hello there little fellow

:O

hungrig matlagning hos theo. han lärde mig en låt eftersom jag ska va me i ett metalband med honom och edwin och nån till som ja inte känner

mm!




bowling!

john va där!

o simme!

the tree amigos

jag var google

peter haber var där också!

max crispy no chicken som jag tror är min nya fabbo (3)

kan ni vissla med burgare i munnen?

aa

(4) "el giganto"

mooooot bulgari- nej mena longdon!

gotta smoke a ciggy at the airport :/

wöw

bästa flygbolaget! <3
...

den där pappan borde inte rökt så mycket från hans och sonens västar... blev ju jättemycket rök

5 av 10 in the london gang

love kuk


cheers!

(åsa fyllde år (not seen here)

jag som tittar ner

på denna vackra skapelse

oj voj! vilket tooorn! :O

'ello gov'na!

soligt tak med öl

"reeeaally??

"säg ooost-ja menar cheese!"

2 good persons

name my band

name my band again i den här tuffare vinkeln

droogs

titta! big ben!

i'll have sum plz

hela gänget! (förutom shiva) :(

tequila och corona! blir det mer mexikanskt än d va?!

no gang signs plz

tacko tajm

hubba hubba! det syns inte vad det är men det var någon slags grillad blomkål.


oi! oi! oi!


"har ni sett den här läskiga bilden??"

är det han peter doherty?

"var har jag lagt alla år? det känns som igår..." :'(

"jag lovar, fisken var så hääär stor! ...ge mig en kram!" hon till vänster ba "what?"

gr8 2 know

en aning bakis och trötta

(5) enda tofuburgarn! keff men god

åker "turbon" som dom säger i london

pernilla whalgren was here... antar jag??

oj va många turister! här känner man sig ju hemma! :)

oi wanker, piss off will ya!!

äntligen! reptilian headquarters!

le! -ja menar, smile!

theo ser såå uttråkad ut 😂

baklava vid "the palace"


"fancy a cuppa tea?"

"jag har ju varken låst eller stängt av gasugnen :O"

jag och shivis

en av många söta hundar

ello there doggy!

nog den bästa måltiden på resan

en billig falafel under ett träd

i regnet

so now you know! "great athleticism, intense stares, highly intelligence"

eyy! glömde säkert säga att vi ju åkte till london för att se makeout point spela! (ej i bild)

förutom makeout point så var det här kvällens spelning. en galen man i 70årsåldern med en brun kepa bakofram stod och rappade/sjöng. bästa spelningen på länge! 😃

makeout point!

"har ni hört den där om en engelsman som går in på en irländs bar?"

jag och åsa! schletna men glada :)

"what mate? what you staring at mate?" (vi fick fan springa från kontrollen för att inte missa planet... första och sista gången asså...)

tillbax i sverige, men det kan man inte tro på den italienska glassen! asgod pistageglass som går att köpa på morelli gelateria i fridhemsplan! :D

hello there mister shiny!

hurra! min kattabstinens blev lite botad!

mjau? 😽


"Fan, jag har ju glömt stänga av gasugnen!"

det blev ett konstigt fingeravtryck på kameran som gav en tuff effekt :--)

tufft med klotter

tuff

min fläderblomssaft in the making! to be continued!

tack för att ni läser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar