onsdag 29 december 2021

vackert ljus

Året lider mot sitt slut. Det har ändå varit en god jul och en helt ledig december. En reflektion av året kommer om några dagar på bloggen, men just nu börjar den här hopplösa känslan av att allt är slut tränga sig på. Det har ändå hänt mycket under året som jag glömmer att påminna mig själv om. Att vi flyttade in till lägenheten, att vi skaffat 2 katter, att jag jobbat på massa olika ställen och provat på frilans för första gången samt att jag läst två universitetskurser. Det har ändå rullat på bra, men det kan vara rätt svårt att inse det kan jag ofta tycka. Igår gick jag en promenad i runt 2 timmar (jag fick mina 10000 steg i vilket fall), ofta brukar jag lyssna på podcast eller spela Pokémon Go, men nu så lät jag mig vara helt utan distraktioner och kunde gå helt fritt längsmed Fagersjö. Längesen jag gjorde det, men det var väldigt värt att få låta tankarna flyta iväg. Jag funderar ofta "men nu då?", vad händer härnäst liksom? Vårt hem är riktigt najs att vara i tycker jag! Det behöver lite förbättringar i form av möbler innan det blir det perfekta hemmet, men utöver det har jag börjat älska att vara hemma! Det viktigaste är att må bra såklart. Det är skönt att vara hemma, och skönt att ha kunnat vara hemma hela december också! Hade nog velat ha lite mer jobb eftersom att det känns som om att inget jobb jag har varar för evigt. Frilans är a blessing and a curse på det sättet... Jag har ändå det här året fått en proper setup vad gäller bildhantering, och det är jag väldigt glad över! Det kostade mycket pengar, men det får det vara värt. Hela januari kommer att gå ut på att: 1. Få in fler jobb. 2. Strukturera ekonomi. 3. Lära mig fler program. 4. ??? 5. Profit.
Ah, nämen det är en ganska melankolisk känsla just nu, men ganska hoppfull! 2021 får nog 6/10 hittills! Får se om det ändras när jag gör årskrönikan och går igenom det bild för bild! Här kommer de senaste bilderna iaf!


hon har bäddat ner sej.

den här bilden gillar jag mycket!

promenad i skogen! #blessed att vi bor så nära ett fantastiskt naturreservat!

   dom har sina olikheter, men i slutet av dagen låter dom ända varandra vara

Åsa med Assar

Lina (mor)



Theo (far) och Assar (son)

Assar och jag :)

Kärrtorpskatten




årets bild!


ölen innan The Anders & Måns show

Anders och Måns :D Haha asflabb

i repan making some tunes. Leo knyter skorna

på mammas födelsedag! no gang signs please. 

jag och dante :)



no gang signs please >:(

DJ Jul-Simon på julmust-bar

stockholm

myskväll hemma

myskatt

på restaurang när lillebror fyllde 18

hans ömma far och mor

skål! för 18 år till!

eyy! squid game-toaletter

sjukt najs inredning


borgarkungens sal. östermalm är inte detsamma längre...

utsikt från vår balkong

gulleFlorence :)

sjukt ljus!

i göteborg på föreställning

ä du go älle! hö hö

det här året vill jag ha en TV på väggen

mer vackert ljus


1 detalj från hemmet

när man en dag inser att man har en rätt gay stil


inrednings detaljer

adventsfika




dom små pälsklingarna ❤️

gullig! 🥺

också vackert spontant ljus

bra jobbat stockholm 👍

lol - lots of love 😺


ljuset i tunneln

här ser Oslo helt annorlunda ut

August visar upp sin ståtliga gran med Dannebrogen runt om

månen där bak, lampan där fram

här kommer några riktigt djupa bilder i en serie

"den reflekterande damen på ölkaféet"

"disko-38 graders feber"

"en tid av skam och reflektion"

"dagarna innan undergången"

vår ståtliga gran!

också fin bild

behövde hjälp med skatten av min käre bror Petter, så vi chattade/trollade skatteverkets bot Skatti hö hö

jag och Danto igen! vi är rätt lika ändå

✅ Oslo gillar inte morot ❌

döden poem

Äntligen! Tack farsta C! det bästa C!

hubba hubba uppesittarkväll!

sitt inte lottlös! synd bara att på 7 lotter blev vinsterna 100kr och en sverigelott 😕

julafton! på väg till pappa, och självklart har vi munnisar på! om du inte är vaccinerad än så kan du sluta läsa min blogg 😡 fuck you ärligt talat. 

eva, moa och pappas ståtliga gran



"höhö sån färg skulle man ha!"

jul med mamma dagen efter. trött och försöker spela ett aldeles för långt spel

Sagan om Ringen-maraton med goda vänner!

från min långa promenad igår, vågade jag gå in? - nä




försöker hålla lugnet tills pandemin avtar men kommer tillbaka hela tiden

tur att det finns hot coco iaf

och julmys

och vackert ljus

Tack för det här året! Men vänta tills du får se 2021!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar