fredag 30 december 2022

Men det blir ljusare igen.

Oj oj oj... Känns nästan som om att det var nyår nyss! Men tiden går väl inte snabbare för någon, det är dessutom bara en illusion. Rök och speglar, ni vet. Imorgon (31/12/22) kommer en årskrönika för 2022. Ett år med höga toppar och djupa dalar, precis som alla andra år. Det jag ändå kommer ta med mig ifrån det här året är att jag har fått bättre koll på mig själv, ångest och kanske lite mer vetskap om vad jag vill. Det har varit elände i kontrast med framgång, oro, men också lust och glädje. Jag tror det kommer komma mer reflektioner i nästa inlägg. Det här har nog varit ett av de mörka vinterhalvåren som jag mått som bäst på flera år, så det tar jag med mig av 2022. 
I år blev också året som jag och Åsa höll i julen för första gången! Det kändes roligt, men jag fattar lite nu varför många hatar julen hehe... Det är så otroligt mycket som "måste" förberedas och görs inte det går alla förväntningarna i kras och julen blir "inte bra". Jag tycker ändå att vi lyckades få till en jävligt bra jul och min och Åsas familjer träffades för första gången! Fem år tog det... Men bättre sent än aldrig! Ah, men man blir så jävla trött på julen, märkte det nu när man går och handlar när man innan julafton kan sälja vad som helst till vilket pris som helst, men så fort Kalle Anka har varit vill butikerna bara bli av med skiten. Vi lever i ett kapitalistiskt samhälle, osv...
Tror inte jag har så mycket mer att säga egentligen. Nu kör vi igång. Imorgon kommer kanske lite starkare reflektioner.  


det här kanske har varit räddningen under vintern... c och d-vitamin varje morgon

en öl på Oasen efter ett rep

ett mystiskt ljusfenomen 😳

världens bästa Åsa! <3

på väg för höstmys i Leksand!

bränn bocken. bränn hästen.

i Leksand när "det sena gänget" äntligen kommit fram. dom hade hyrt en elbil som la av mitt i resan. big misstake! håll er till bensin tack.

"kan nån se till så ingen torrjuckar mig när jag letar svamp tack?"


no gang signs plz :(

nature is satan's church

Leo hittade en bra vandringspinne

en god handling

årets bild!

"pull my finger!"

hmm... låg inte Siljan bakom det där huset förut?


Lilla Istanbul i Sala

the tree amigos :)

mblep

scenoutfit till Bunny Slopes spelning på 44an

ah! musik!

här var vi på 44an i vilket fall! vilken show!

och så kom vintern...

Oslo fick en ny våning på sitt hus :) (obs! vi har slängt huset i skrivande stund)

Åsa på standup :)

Anton "festarkingen" Magnusson.

"Kristoffer Kringlan" K Svensson

kväll

morgonen därefter

Snömannen Froste!

Simon, looks like you got some competition! ;)

hela familjen Froste (lägg märke även till deras lelle hund, Ruffy nere till vänster)

Pionjär, äkta king spel

no gang signs please

me so horny. men det får man väl inte säga i det här jävla landet

aww...! <3

typ bästa jag gjort på länge! fixat i garderoben! helt gratis dessutom!

mamma som fyllde år!

bor vi i DDR eller Stockholm..?!



mamma på Hirschenkeller(!), äkta king!

men... vafalls? va har hänt med TVn?!

Ah! there she is! 65 tums skönhet! Intressant att tevetittandet dog för ett tag sen när man nöjde sig med att kolla på någon gammal nedladdad film på sin datorskärm.

okej, så våra katter brukar ligga på stereon för att värma sig... (den är utblåst och städad nu...)

"pokaler SM". får mig att fundera.

Åsa som uppträder trots sämsta möjliga omständigheter. Queen!

Albert har en hatt och jag har köpt en synth.

Florence, Åsa och Koko Kanel-Koppen

Theodor! länge sen vi såg den "Gamle ganstern"

ni kanske ser en inslagen tvättmaskin i höger hörn? ah, jag med. TVn kunde inte heller installeras när de kom med grejerna, så vi fick vänta en jävla vecka. en orolig period jag inte vill tillbaka till...

andra gången vi kollade på Nattygsbordet av Revet. en pjäs skriven av en AI

ah, ni ser ju så tokigt!

men så sattes TVn upp! jag tror jag velat ha en platt-TV på väggen så länge jag kan minnas, och att ha en 65-tummare är ett stort plus! :)

tvättmaskin har inte varit lika viktigt, men varje gång man fått en tid en söndag kl 7 när man är bakis, då vill man inget annat ha.

POV: Du är en ny tvättmaskin och katterna du tittar på vågar inte ens äta godis framför dig.

det här är sista bilden  på mig innan jag genomgår en hårtransplantation. 

okej, så jag har alltså gjort det här. på riktigt. jag tycker hittills att det är väl spenderade pengar och jag ser verkligen fram emot slutresultatet. jag tror jag rakade av mig allt hår i 23årsåldern efter att ha insett att det inte såg snyggt ut längre. sen dess har jag velat ha hår igen.

you don't know what you got til it's gone". här var det upplyst, nobelfesten dagen efter.

iPhone gör ju ingen rättvisa för en direkt.

men så här såg det ut. blodigt. 

här är bara lite artsy bilder


även om det inte blir en fet kalufs (vilket det inte kommer att bli!) så är det extremt skönt att ha en hårlinje igen! det ramar in ansiktet bättre tycker jag. 

det här är från musikvideon vi började spela in i förra inlägget. den är snart klar! jag tror att den blir bäst hittills, men I got no body är ju en 6/5, så det är svårt att toppa

<3

fuck gnaget! ...men det här var väldigt gulligt

untitled #1

untitled #2

Julbord på Långholmen 2023-gänget!

spaning för 2023 - det här kommer bli stilen.

#selfietime

dom är ändå rätt goa dom där missarna

Åsa klär granen

och gosar med Oslo

Fred sätter stjärnan i toppen, det är sen gammalt.

Vackraste Vgranen Vi Vrågsved!

Familjen Frosse del 2: Familjen Frosse smälter ihjäl

på besök på sjukhus hos älskade farmor Karin dagen innan hennes födelsedag tillika julafton. krya! 

bingon!

se! - TVn börjar redan ge tillbaka!

häxritual


idyll! eh.. ja jag vet!

jag vet vad ni tänker

oof! nu längtar man ändå tillbaka lite. skulle haft en röd duk under märker jag nu.



aha, hon ville ha fisken... >:(

Åsa fick "skumgummidjur" kan man kalla det.

jag vet vad ni tänker

julgänget 2022!

Åsa älskar sin mewaii som heter Hawaii

Tesla! det var länge sen vi såg den gangstern!

kusse och morbror på juldagen

bror och kusin

och Tilla får vara med också!


Sagan om Ringen-Maraton för sjätte året i rad! man börjar se lite sprickor i animationerna, men annars är det verkligen fortfarande 5/5-filmer! fy fan vad bra! dock så får jag se om jag håller maraton nästa år, man vill ju bygga upp förväntningarna lite!

igår på inspelningen av "Hold your hand" med Bunny Slope! 2023 - here we go. Om jag inte är känd 2023 då måste jag verkligen ta i med hårdhandskarna >:(

jag på nyår.
fan vad det kommer äga i år asså. jag och Åsa kommer ba va hemma vi två med katterna och dricka och äta gott. ligga i bäddsoffan och kolla fet TV. life!

jag ser ju nu att det inte är en crackpipa, men lite snabbt när man går förbi kan det vara vad som helst!

Ey, Peace out motherfuckers, vi ses nästa år yo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar