söndag 21 juli 2024

THOUGHT IS THE ENEMY OF FLOW vol. 1

THOUGHT IS THE ENEMY OF FLOW.
Jag såg en video om The Beatles arbetsmoral för ett tag sen och det citatet slog igenom mig med bravur. Som en person som tänker extremt mycket, och ofta övertänker så kände jag... Ja, jag kände istället och flödet i mitt liv blev klart och tydligt. Nu i veckan så hade jag väl mer eller mindre glömt bort citatet och föll tillbaka i onda tankar. Att bara ha ett flöde är något jag uppskattar nåt otroligt, men det är lätt att försvinna i tankarna. När jag gör musik, vilket jag har ganska lätt för skulle jag säga, så är det bara att spela några ackord jag gillar och sen hålla fast vid det. Text är ofta easy peasy. Det är bara ord som ska in. Ord betyder allt eller ingenting, men i flödet spelar det ingen roll. Jag ritar en hel del också och det är väl där jag egentligen känner mest att jag får ett riktigt flöde. Istället för, "vad ska jag rita nu?", eller "det här ser inte bra ut, det här går dåligt", har jag istället bara börjat tänka: "Rita."
Det har varit en bergochdalbana under året, såklart för att mamma har cancer (fortfarande, ja, det går bättre och framåt, men vem vill ropa hej för tidigt?), därför har det blivit mycket tankar och utmattning för att orka blogga. Men nu känns det bra för mig och då delar jag gärna med mig! Brukar ju skriva något om årstiden jag är i och tja, det känns ju såklart skönt att det är sommar, klagar inte! Jag har inte badat i år vilket kanske är det som är lite tråkigt, men annars - kanon! Jag kan nästan garantera att jag har SAD (Seasonal affective disorder, årsbunden depression), så att solen är uppe så gott som 24/7 hjälper mitt välmående. Nästa vecka ska jag och Åsa till Gotland och hälsa på pappa + familj, det ska bli trevligt och då blir det nog en hel del bad och strandhäng :)
Längtar dock till hösten. Men det tar vi då.
Jag vet inte vad mer jag ska skriva. Som Beatles också hade inbundet i sin arbetsmoral - jobba snabbt och se till att få saker gjorda. Så vi slutar texten här. Det kommer en del 2 senare i nästa vecka juli 2024.




det här är en av många lyckor med att arbeta hemifrån 😍

hon chillar

här var vi på Petalk med Björn Carlberg (king) 

ljudverk som Edwin varit med och gjort

och så kom Valborg och vi fick tillslut se en kör på Nytorps Gärde!

scouterna som tände eld på skiten

tappad ballong, får tillbaks mot beskrivning

den årliga memebilden

referens

dubbeltrubbel


och så kom körsbärsblomstret!

hmm... ??!

jag får låta den här bilden representera sjukhusbesöket hos mamma där vi fick reda på att behandligen fungerat och cancern dragit sig tillbaka. !


vår härliga uppgraderade balkong! Nytt genomskinligt kattnät och målade stänger!

stolt Åsa!

och det bästa som hänt "Rågsved" (ligger typ en kvart från oss...)

Max har öppnat!

besök från Silsjönäs! jag gillar att fota när folk äter, det känns som att det blir riktigt bra bilder då! 😃

💖

Åsa som jag såg på vägen hem!

Georgisk öl!

Eric Andre!

kubb. mitt lag vann såklart. jag är rätt bra på kubb.

ESC tillsammans med härliga Shiva!

rätt person vann!

men spänningen var olidlig! Det är sånt här republikaner vill stoppa. Tänk på det.


Åsa och nalle-Florence

födelsedagsfirande för Moa, som tyvärr är blockerad i bild. Det var så trevligt att jag inte hann ta någon bättre bild heller! :D

vi har skaffat en ny fågelmatare ganska nyligen och Mr. Hackspätt är där väldigt ofta och mumsar i sig girigt.

bus eller konst?

sovmask inför vår långa tågresa till Berlin och därefter bussresa till Prag

på G!

här lämnar vi Södra station, men vart är vi på väg? 

för 10 poäng. Det här landet är känt för öl och nazism.

i restaurangvagnen

härliga härliga Åsa! <3

okej, så det var inte så lätt att sova i tågsätena (nej, vi hade ingen kupé...) så här är klockan typ 5 på morgonen och jag kunde inte somna om. Hamburg.

i Berlin nästa dag!

Åsa framför Brandenburger Tor! (vi hade ca 2 timmar här och allt  var ganska stressigt pga knepigt att hitta.

fotat från bussen till Prag

when in Rome, eller Berlin, eller nåt...

Club "yum-yum" Mate :P

i Prags tunnelbana!

Åsas mormors porttelefon

en bra kartong som fanns hemma hos Åsas mormor (hon kallas Babi)
10.000 cigg. Herre...

riktig hatgubbe. vet inte om det är bången i blöjan som är värst eller kruset i huvudbonaden 

epic!

goglass och Tesla


oooj! är det lustiga huset?!

dyrt och turistigt men det var det värt!

hälsa på mormor-core

Lidl. Chipsy!

1 helt vanlig marknad. 



yum yum Phở

💖💖💖💖💖💖💖

"hallå... vem väcker mig från min hundraåriga sömn..??"


fett!




kvällshäng vid kajen

jag framför min båt ;)

fint!


hmm... ??!


1 vacker spegelsal

oooj! är det lusiga huset?!

beklagar sne bild, men fan vad fint!

okej, så när vi bestämde oss för att åka så hade vi ingen aning om att det var hockey-VM. I Tjeckien. Så, åter igen, tack sport (not) för att våra biljetter till landet hade kunnat vara så mycket billigare. Det blev att sitta på en Irländsk pub och kolla Sverige Tjeckien. Sverige förlorade :)





bröd, skinka och vispad grädde med pepparrot. konstigt och gott!

det här är varför man åker till Prag.

det här är varför man åker till Prag.

och bara ett stenkast bort ligger bästa naturvinbaren! på samma gata!

Åsa drack ett glas, men eftersom att hon är allergisk började hon blöda näsblod ;)


What Jim Carrey i Prag?!

min... idol

fett!

riktigt grymt badrum


ja, det var den Pragresan! på återseende. 

högt i tak

på bussen hem när vi stannade förbi och tankade.

epic! rekommenderar alla att åka igenom Tjeckien. det är drömskt!

Fortsättningen följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar