söndag 17 januari 2016

Mixtape Berlin

Eftersom att jag bara skrivit om Bowies död sen nyår så kommer här vad som hänt hittills under året!

Det nya året började i Berlin, vi var på fest med Zara och Linnéa, Agnes och Vincent, Frida och Karon och såklart jag och Stella. Det var jättetrevligt! Vi åt diverse plockmat och det drack en hel del skumpa ;) 12-slaget kom och vi stod på ballen (balkongen) och firade in det nya året.
Berlin är helt jävla sick på nyår. Vuxna män blir som barn och smäller smällare hela tiden. Det ser inte ens själfullt ut utan dom bara står och tänder på stubinen, kastar bort smällaren som smäller och upprepar.
Vi såg några barn som stod i ett fönster och höll i raketer som dom sköt ut från händerna. Luften fylls av rök och svavel och det är krig som jag skrivit om i tidigare inlägg. Senare på kvällen såg vi en person som sköt med en pistol (det var bara sk "blanks", men ändå). Han gav pistolen till sin son som sen sköt siktande på sin far :o sick!

Vi drog på en fest som var kul! Jag blev dock för trött och för full för tidigt. Eller, klockan var väl 5.30 när vi skulle dra hem, men hade gärna varit ute längre :p

Kommer låta bilderna tala för sig själv senare, men det var en bra resa tillbaka till Berran! Det kändes som hemma och det var kul att vara tillbaka! Vi ska åka dit i sommar, men då lär vi hyra nåt airbnb eller så, och inte bo på eget hostelrum.

När vi kom tillbaka till Sverige har jag jobbat lite lätt. Inte alls så mycket egentligen, men ändå något. Jag borde jobba mer men jag vet inte, jag är lite "jobbtrött" om det nu är ett ord... Jag är alltid oerhört tacksam att jag ens har ett jobb men ibland så säger det bara nej och jag vill eller orkar verkligen inte jobba eller ens tänka på det, men jag gör det på tok för mycket :-/ hmm...

Skolan har också börjat och det är kul! Tyvärr så har vi modellperiod i 3 fucking veckor och det är så jääävla segt! Jag håller på med en rolig målning utöver det som jag tror kan bli väldigt bra! Jag är lite osäker om jag ska söka vidare till konsthögskola just nu, men jag kanske försöker! Behöver nåt att visa upp först, hehe... Idag ritade jag en sida på min serie och jag borde bara ta mig tiden till att göra det, en sida om dagen alltså. Då skulle jag vara klar med alla skisser i April kanske och det vore grymt!
Det här året ska jag promenera jättemycket har jag kommit på! Jag älskar att göra det och det är gratis och det är väl den "träning" jag kan tänka mig att göra. Promenerade igår och idag. Idag promenerade jag från biograf Saga hela vägen hem och igår promenerade jag hemifrån till hammarby sjöstad och sen längst med Londonviadukten och hem igen. Klapp på axeln för det Fred!

Här kommer lite sweet pics:

jag och theo som spelade biljard (theo syns knappt)

arlanda


karon vid sin gamla port i berran


nyårsmiddag ;) karon ber ser det ut som

rotkäppchen ;)



gotta love this generation 









dom fyra musketörerna!



1 januari


berlins cp-klubb!

dimma...



(s)kojbaren



världens bästa restaurang!!!!! 








ngn slags ostbulle med kaffe till, billi billi

konst

mera konst, fortsätter tills jag säger stopp





stopp


min nya kepa ;) ;)

Dolores Haze på strand

simon på scen som lirar ostbågelåten inför x-hundra pers ;)

backstage med pskykofant

och dolores haze

fanny och alexander på dramaten som vi såg i tisdags!

min målning ja håller på med

överraskningsfest för max som vi hade i fredags! det var provsmakning på chips! 

vi gömde oss i köket innan han kom!!!

chipstabellen


tjuuuusigt!

fruset vin...

som jag ställde så istället

fruset vatten (inte lika skoj...) promenad från igår

slussen som har börjat rivas :'/

chipstabellen. som vi kan se vann salt and vinegar med 4,1 av 5!!! vi har blivit vuxna...

Tack för att du läste!

Ska börja göra lite mer reklam för mig här i slutet. Följ mig på Instagram och Facebook! På Instagram heter jag @jesuskristus666 och har ganska fräcka pix! Häääääng me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar