lördag 7 maj 2016

Från vinter till sommar och tillbaka till vinter igen. (slut...?)

Det börjar dra ihop sig till sommaren. Jag vet inte riktigt hur nästa vecka kommer se ut eller så faktiskt... Ska jag gå till skolan? Har vi lektioner? En problematik uppstår på konstskolan när arbetsplatserna vi hade ska, under en vecka, bara försvinna... Så nu har ingen någon arbetsplats kvar och det är lite utspridda lektioner fram till på lördag när vernissagen drar igång (alla e välkomna!)

Jaja! Tur att det är fint väder i alla fall! Jag måste hitta på lite bättre aktiviteter än att bara gå ut och träffa kompisar att dricka med. Jag funderar på att kanske bara gå ut och läsa böcker eller något sånt, det känns som om att det gör gått för kropp och själ.
Idag är det sista dagen för oss att vara kattvakter åt min mosters katt Rune. Det har gått jättebra och han är så fin så fin! Kommer bli lite tommare :-/ Vore kul att ha en katt ändå. Det blir lite konstigt när det inte är ens egen katt utan man bara låter den vara här i tre veckor. Vi har bestämt oss nu att pappa och Eva kan sälja lägenheten i Älvsjö. Den är för liten och vi vill inte bo där igen. Just nu har vi ju mer än ett halvår kvar att bo i lägenheten vi bor i nu och det är ju väldigt lång tid.

Jag har kvar min plats i bostadskön från 2010 (thank god) och har ställt mig i intressekö för tre stycken. Jag fick faktiskt en lägenhet på norra Djurgården! En trea med bra läge och sådär, men nu behöver vi ju verkligen inte det så jag avböjde, den var ganska dyr dessutom men inte utom räckhåll för vad som är möjligt!!! Känns skönt.

Det kommer en konstig känsla i och med skolavslutningar... Man vet inte var man ska ta vägen riktigt... Det snöade väl typ förra veckan och nu är det stekande sol?? Det går från vinter till sommar bara så där och det är jättesvårt för mig att bara ställa om mig sådär haha!

Jag har kommit igång med ansökningarna till Beckmans och jag är nöjd med mina idéer. Egentligen vill jag inget annat än att gå andra året på Idun Lovén nästa termin men det känns bra att söka!

Väntar på att nåt ska hända, samtidigt på att det bara ska va... hmm... fortsättning följer i nästa inlägg och...


...efter bilderna!!!

observera vinterluften! dom tog isär lyftkranen utanför vårt fönster med hjälp av en annan kran

birdos

biologen, den onde och theo "mikkeller" brus 

påskgott hos mamma :-)

en skulptur jag hållit på med ett tag nu

simme :--)

del 2. ngt mer färdig

på födelsedagsmiddag för mamma fyra månader senare!

med den sk "originalfamiljen" med mamma, pappa o petter

åt en utsökt vegetarisk gumbo! (marie laveau)

årets första glarre ;)

hehe... lova :p

hihi!

peace man! xD

på gemensam 47årsfest m grillning. ho HO!



ja o brorsan ;----)

katten Rune :3

#justsomeart


stunning morning

Simon Elvås <3 han dök bara upp i vimlet på superdovas!

djungelboken-tajm! svinlängesen jag var på bio med pappa, eva tror jag varit på bio med två gånger nånsin och moa... aldrig??

tuffingar B)
vi var på bergianska med klassen på ngn slags teckningsuppgift! tog en del bilder på bladen osv men det är så jäkla dumt att ha sparat! lägger inte upp några bladbilder här utan uppmanar bara alla att gå dit!!!

huö huöh!

hemgjord pizza! #bloggbild <3

överraskningsfest för edwin med vännerna! #bloggbild

hmmm...

pt3...

har ritat lite bilder av blommor de här sista dag-bla bla bla...

firade karon som kom in på mejan med champagne o cigarr, grymt klipp blev det också!


hoho! nä nu mår man! (lyssnade även på "big band"-musik för en fet känsla av rikedom)

min pappas profil i mitt ansikte D:

vet inte vems ansikte jag lånat här...

i uppsala på valborg :--) kolla på båtrace och drack öl kl 11. hihi

grym bild!

#squattingkaron

i måndags när jag var på live-inspelning av favvopodden Arkiv Samtal med Simme G! framför är den legendariska svampbobdrycken med smak av passionsfrukt och marshmallows :--)

runepune


gerlesborgsskolans fina vernissage! 8/5 2016 är sista chansen att gå dit så gör det!!!
jag avskyr klotter men älskar dedication, nån eller några har klottrat längs hela nya citybanan vid årstaberg och det ser rätt ballt ut. dessutom tror jag det är klottrat på borttagbar plast, så, ingen skada skedd...

Ja, det var det! Nästa vecka har jag vernissage så det är bara gå dit och titta på den stora jätten och några tavlor jag gjort. väl mött... >:(+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar