fredag 10 juni 2016

Barcelin vol.1

Dekadensen slog hårt när vi kom till Berlin. I Barcelona var det väldigt mycket samma rutiner med att vakna tidigt, äta frukost i form av kokkaffe och bröd kanske??? har glömt helt. Tror jag bara drack en kopp svart kaffe vilket iofs är rätt dekadent det med.
Efter det gick vi till stranden och hängde där hela dagen. Jag har skilt mig lite från resten av gängen jag rest med. Karon och Stella har hängt med varandra under kvällarna när jag har varit på festivalen Primavera Sound Festival med det andra gänget som jag skulle vara där med.
Det har varit fett kul att se livemusik igen och det spelar ingen roll vad det är för musik egentligen bara det är live! Jag har några minus på festivalen dock, den katalanska publiken uppfattade jag som jättetråkig tyvärr... På konserter tänker jag mig att längst fram är det asmycket drag, men folk bara stod där och stirrade verkade det som :-/ Men jag vet inte, det var säkert massa andra konserter jag inte såg där folk röjde loss.
Överlag, bra festival i gott sällskap.
Barcelona var ganska mycket som jag tänkt mig, en classic strandstad och en classic spansk stad. Jag blev lite solbränd på slutet när vi var på stranden nästan hela dagen och jag solade utan solkräm för jag pallade inte hehe.. bla bla bla! Här kommer lite dag-för-dag-info eller nåt.

31/5 (resdag)
Jag och Stella lämnade lägenheten och mötte Karon på väg till Arlanda, vi tog life hack-vägen via Märsta med buss till Arlanda och sparade 100 spänn till öl eller nåt.
Vi flög till Düsseldorf där vi skulle mellanlanda ett tag, men planet blev fett försenat så vi var där jättelänge... När vi precis skulle landa på landningsbanan i Barcelona så lyfte planet igen!!! (Karon och Stella är flygrädda så Karon satt med hans svettiga hand och klämde min...) Kaptenen sa inte varför han inte landade direkt så vi bara flög upp igen och gjorde en rundtur runt Barcelona som varade i 10 min. Det visade sig att vi inte hade fått tillstånd att landa än eftersom att planet var försenat I guess...
Klipp till: Vi är utanför vår Airbnb-lägenhet och blir insläppta av värdens brorsa (vi träffade aldrig den riktiga värden, men det gjorde inge). Vår lägenhet var visst en jäkla vindsvåning så vi fick gå 9 trappor varje dag. Men åh vad det var värt det! Vi hade terrass så utsikten var fem av fem!
1/6 (första juni, Primaveragänget landar)
Checkade playan som var fresh. Drack några cervezas ;) och levde livet. Vi skulle träffa Simon och gänget på festivalområdet med det bidde inget, så vi gick fram och tillbaka dit och det var flera kilometer...
2/6 (punkmuseumdag)
Vi träffade Simme och Shiva, gick på Barcelonas samtida museum där det var en punkutställning. Jag hade inte med mig kameran så det bidde inga bilder...
Sen åt vi delikata tapas á la España! Vi drog upp till dom och spelade Ring of Fire och drack gröna fen. Vi gick till en grungebar och hade det najs tills vi gick hem. Typ.
3-4/6 (festivaldagar)
Jag har ju redan skrivit lite om det, men jag såg iaf (de jag kommer ihåg):
Lush, Animal Collective, Venom, Brian Wilson, Beach House, PJ Harvey och Ty Segall and the Muggers.
5/6
Bakis... Badade lite.
6/6 (Sveriges nationaldag)
Badade som sagt typ hela dagen, sen mötte vi upp Primaveragänget och åt pasta och gick till en beer joint.
7/6
Vi åkte till Berlin och var hemma igen!

Pixxx:

på väg ;)

smarrebarre ;)

oooj!

pizzza i düsseldorf

framme i barca! (bra bild på karon, cv-material?)

i läggan

snacks och öl på ballen

en liten dans av glädje

morgonutsikten


första frullen

fiint!

ser du fågeln ;)

musfis

sangria o ost o kex! kan det bli bättre? ;)

den perfekta selfien

tjusigt! synd att produkten inte kom i fokus...

mm, sexi cheese pic. synd att osten inte kom i fokus

walk of shame hem från primavera eftersom att ingen var där...

info om strejk som var där -.- anledningen till varför vi var tvungna att gå

lunch

<3<3<3

no gang signs plz. (goa tapas i förgrunden) 

hasardspel som bara jag och shiva var intresserade av, de andra tyckte det var omoraliskt av ngn anledning...

men det här spelet gick bra istället?!?! snacka om dubbelmoral...

4 legends, karon, simme, gröna fen o garfields




jag var så jävla sur och bakis här. matens färgschema är grymt

primaveragänget (nästan alla)

epic pic

HÄR är alla i primaveragänget!

värda öl men fett ovärd sushi


LUSH


Animal Collective #ittakescourage ???

50€-Axel, han e grym



den där jävla kyrkan alla snackar om... epic



heuheu!


en strand vid ngt slags kraftverk

albumomslag? ;)

Brian Wilson

crasy publik

"the gang"

utanför området med mina band för att hänga med...

...dom här två! karon ger fingret




\m/ venom \m/

den här ljumna skiten kostade 6€, men det var ändå det "mest värda"

Karon och Stella gick och klubbade samma kväll och jag var tvungen att vänta på dom för vi hade bara en nyckel, det här är vid 5.30 eller så ;)

6.00

priceless ;)


i väntan på överdrivet friterade räkor

"vitaminas del mar",  jävla skämt

karon och stella åt räktallriken i bakgrunden, jag åt fish and chips med en vidrig sallad med massa parmesan. allt var helt osaltat och bara oväääääärt!!!! >:(

karon klär sig

fin balle

lägg märke till lilla målningen av den hängda personen i trädet. hehe...

plaboy. (vet att man inte ska smygfota)





konstigt att denna inte ens finns i sverige


palmstrumpor på!

no gang signs plz

hmm

sista dagen och första våningen


taget från längst ner, högst uppe bodde vi!

plaza del espanya


alperna



planets skugga :)


vår fina innegård


straight edge t-shirt


sälj grej med tjej finns ju, men tycker det borde vara med "sälj öl med utter"

aah!

mm!


Stella plockade mina ögonbryn igår. jag ska sikta på att ha en "ond stil" framöver så hon plockade mina ögonbryn ont, här är det till höger plockat




följ min vän lova på snappis!

no gang signs plz

stella gjorde även en eyebrow slit på sig själv (dålig bild, men det är fett snyggt!)


ser riktigt ond ut! mwehehehe!

idag har vi inte gjort nåt alls.
Följ mig på Instagram där jag heter jesuskristus666, Snapchat: flameboy1992 och på Facebook heter jag bara Fred Nyman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar