onsdag 15 februari 2017

början av året

Det är ansökningstider just nu och om ca 2 veckor ska allt vara inne :o
Idag fick jag mina verk "utvärderade", dvs att lärarna tittade på de foton jag hade tagit av mina konstverk och sa vad som passade och inte passade. Det kändes bra men ändå dåligt heh, eftersom att det betyder att jag måste välja någon slags väg med vad jag ska söka med. Det fick jag lite prestationsångest över fram tills precis nu när jag kom på ett nytt verk hastigt som lustigt som jag tänkte göra imorgon! Jag hittade funktionen som gör så att man kan "kopiera" rörelser a la Harpan-stil. Jag tror det kan knyta ihop säcken ganska bra ändå, det får bli ett videoverk helt enkelt. Lär ju visa hur det blir sen, men nu vill jag inte göra det :P
Januari har varit seg ändå... Vi flyttade ju tillbaka till Älvsjö som tog ett litet tag att anpassa sig i igen, men mja... man vänjer sig va.
Har kollat på nya lägenheter dock!(bilder kommer sen) men det var en i en studentlägenhet i Liljeholmen (!) men det var bara för 6 månader, gemensamt kök och väldigt mycket mindre. Den andra låg i Svedmyra(!, också najs) men var för liten, hade inte så bra plats på den heller. Men jag var och tittade på en nu i måndags som jag faktiskt var plats #1 på!!! Den låg i Vårberg, var 40kvm och hade balkong och sjöutsikt! Hoppas vi får den... Vore grymt!

Det är som sagt arbetsprovstider och jag ska försöka komma till skolan tidigt och se om jag kan få mina bilder "utvärderade" igen av modellärarna istället, lika bra att få så mycket hjälp som möjligt. hehe.
Jag känner mig för lugn dock >:( efter det här måste jag kolla upp kraven på skolor och portfolieanvisningar så jag kan jobba efter dom. Det går nog bra. Just nu är det bara dokumentation och sammanställning av allt, skapandet är liksom gjort och nu handlar det om att blanda ihop ingredienserna o hoppas på en tacofylld hummer om ni förstår vad jag menar.
Sista verket gör jag imorgon sen blir det pappersarbete.

Men nu blir det lite fotoarbete ;) ;) här är "les photographies" ;)

rip slussen :'( (bryr mig faktiskt inte så mycket egentligen...)

överraskning! farmor hade fest x)

hund eller varg? hmmm...

min systers tallrik (hon hade ätit innan) ;)

:(((

Karon e killen på K ;)

godmorgon :-\

sista dagen i gamla läggan :'(

gonna miss u so much söder :'(


nyårsgott

"Nej, för sista gången president elect Donald Trump, du får inte fira nyår med oss"

mousserande vin

kingen!

figgy puddin i miniformat :p

på den här bilden har det inte blivit nyår än, det ser man på korken som inte är avskruvad och att det inte är några fyrverkerier

HÄÄÄR ERE NYÅR!!!
Goott nyyytt åååår!!!

i läggan vi är i nu, men nu är det inga kartonger kvar dock. ester vilar :3

uppmanar alla att följa mickeymos på insta,  e fan bäst! 
på cosmonova


uppgradering av tv, den till höger har vi nu såklart, jag brukar kolla på vem vet mest med rickard olsson på den.

oooj!

första gången ester var utanför lägenhet.

men hon bara ålade sig som en mes...

mcd götgatan. rip :( (ska tydligen bli modernt nu, men rip alla fina barndomsminnen)

maskprojekt i plugget ;)

8o


hmmm...

här hade jag precis vaknat. ni vet känslan av paralyserad/håller på att dö
hälsa på stellas andra katter :3

på BD-grej på strand typ. i dunno

meow?

meeooow?!

ROAR!!!
på karons skola :)
hmmm

spelar in me bandet B-)

ooooj! en lakrispipa!

hos "morsan"

ROOOOARRR!!!

hjäääälp! jag smälter och kan inte andas!!!

art ;(

en doggo som brukar komma till vår skola. den ser ut som hunden från upp.
rockalma o rockedwin

nämen! där var missen!

dääär oxå! x)

nämen hej! (i fönsterrutan syns jag som ser väldigt koncentrerad ut)

masken klar efter ett tunt lager färg o olja

gjorde även ett gummikors. har jättemycket gummimaterial som jag tror man kan göra massa tuffa saker av

makeout point på psb ;)

ooooj! drum n basssss

esmorr som sitter konstigt

tok-teo :p

hittade den här usbladdaren - på bussen!!! framtiden e nu

utsikten från liljeholmsläggan på nybohovsbacken :o dock var lägenheten för liten ju :(

utsikt från andra lägenheten hehe
så bisarrt med visningar egentligen...

på broderns överraskningsfest (mycket överraskningar!)

p dovas

födelsedagsbarnet ♤ ♣ ♧ ♥

dagen efter - theo ger två hjärtan till road trip med rackartygarna

...

veckans mellogäng ;)
familjefirande av petter!
pappi ;---)

holy shit! 

veckan därpå på bio! 

en film som edwin o ebba hade gjort! :O

efter filmen och edwin ser ut som en animefigur ^_^

beas (not shown here) stora födelsedag på folkets kebab!

hon var jätteglad!

jobb  jobb jobb i skolan (pusta ut-emoji)

sjöutsikten från nya läggan jag hoppas vi får!

XD
Taack för att ni läser!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar