torsdag 16 november 2017

levande legend

Jag är bäst
Jag är snygg
Jag är sexig
Jag är smart
Jag är cool
Jag har bäst smak
Djur älskar mig
Barn älskar mig
Alla älskar mig
Jag är ett riktigt kap
Jag är bäst på att skapa
Jag har bäst idéer
Jag skriver jättebra
Jag ritar jättebra
Min karaktär är bäst
Jag är bäst på att laga mat
Jag är bäst på att fotografera
Min blogg äger
Jag är trevlig
Jag är karismatisk
Jag är rättvis
Jag fungerar bäst i grupp
Jag kommer alltid att klara mig.
Jag mår jättebra
Jag är mystisk
Jag är legendarisk
Jag är extrem
Jag är fantastisk
Jag är underbar
Jag älskar mig själv
Alla älskar mig.

- Fred Nyman 2017, the year of shit.

Vi har haft en prao på jobbet. En blond liten grabb på 15 år, born and raised i Nacka och "gillar film" och ska "kanske plugga ekonomi" på gymnasiet. Han gör basically samma saker som jag gör utan att stå i kassan eller får pengar för det. Han är dock en riktig "go-getter" som alltid ställer upp och fixar saker. "Det där kan jag fixa!", säger han. Aight, säger jag då, då kan jag göra en till kopp pulverkaffe och stå i ett hörn och dricka det medan du gör det jobb som finns (det fanns ändå inget mer att göra). Bättre att kidsen ska få känna hur det känns att arbeta så han har nåt att säga i klassrummet sen tänker jag. Han hade skurit några "inte så snygga" gurkor som vi använder i sushin, datummarkerat dom med dagens datum och plastat in dom för att ställa dom i kylen sen. "Nej, här", sa jag och visade, "Under dom andra gurkorna, vi måste rotera...". "Jaha! Under dom här som det står "nine eleven" på?", sa han och syftade på 9 november. "Heh, ja precis." Då slår det mig. 9/11. Ungen var fan inte ens född då. Jag känner mig dock inte tio år äldre än han är, trots att det är ett faktum. Jag känner mig 10 år mer erfaren. Problemet slår mig då också: Han har kvar livsgnistan. Praoeleven har inte ens genomlidigt puberteten, genomlidit gymnasiet, genomlidit 20-something... Jag vet inte vad jag ska säga till honom. Han verkade ändå rätt glad att få praoa på sushirullen, det hade jag nog också varit. Men en ska vara snäll mot yngre. Det var jag nog också. Han var snäll och jag hoppas han hade kul. Det är nog ändå något med livsgnistan. Livsglöden. Livselden. För min del känns det som en hög av kol. Svart men varm kol, redo för livsgnistan, redo för livet. Jag tror nog glöden ligger där under kolen men den är svår att se eller känna just nu. Jag behöver syre för att andas och för att leva. Mitt hjärta bultar men pumpar inte på samma sätt. Stäng av mig. Sätt på mig igen.
Trots alla motgångar från det här året, från förra året, från mina tonår känner jag ändå att det kan bli någonting av det. Jag trivs på mitt jobb och det är någonting som saknats väldigt länge. Mina tankar är väldigt mycket på arbete och jobb just nu och har varit det länge nu. Med praoeleven där inser jag bara hur mycket jag leker affär. Jag bara står där och leker egentligen. Alla jobb är enligt mig bara en lek och hur vi människor får tiden att gå. Det är så jävla sorgligt när det finns så mycket mer att göra, men det måste en ju faktiskt betala för sig för att ens kunna göra, hur hade det annars sett ut? -._.-
Inser hur mycket vi människor faktiskt uppskattar bra arbete och "produkter" som tagit lång tid och hårt arbete att få fram. Halvfärdiga saker uppskattas inte. Halvfärdiga saker är intressanta eftersom att det finns utvecklingspotential men det är ju inget som är komplett. Jag vet inte vad mer jag ska skriva. Den resterande texten skriver jag nog för mig själv. Om jag har mer tid, men det har jag inte för jag behöver tid.

Aja, skit i allt jag skrev eller skriver här kommer lite lolpics xD
:

ba en helt vanlig helgfrukost med veganska banana pancakes i hushållet björk-nyman

inga konstigheter! ¯\_(ツ)_/¯

en hälsosam lurre på donken slussen, inga konsigheter! (lägg dock märke till hur mycket skräpmat jag äter...)

sushi from tha sushi roll

uppställning så ja vet tillsvidare :--)

"mitt nya liv" :/

fanzine folding ;)

jojoj!

ayy

sa ju d... -lök också såklart

fulöl till skelettfabriken. tare luuugnt! den gick åt!

social gang.1

social gang.2

dekor o chirre

men ojvoj! där e ju mitt zine! :o (ps. köp!)

höhö

dom där två känner ja igen!

det här är min instagramproffe nu ifall nån inte fattat d än

Mr. Ben Rangel

ingen kom på festen :(((

hugo i kassan och tilda blåser en balong :--)

hj-hj-hj-hj-hjääälp!!!

aha, d va 2 skelett

som sagt... ingen kom men simon läste ändå

hugo med! en sexig historia om gry forsell och yohio

wow, have 2 txt all my friends, this party is off the hook!

åh! en sån bra feeeeest!!! 

hmmm

mmm!

okej tjej

okej, det kom några rå...

sry bout the bad pix, i was wasted and sad.

det här är dock grymma bilder! hello #fotografiska plz have my exhibition! 

skoja, hatar fan fotokonst. point and click am i right? xP

nån sån här skit hade kunnat visas upp varsom och prisats

jag är fan ett geni inom fotografi

bet ett äpple o började blöda x(

inspo till en målning ja håller på med

fish or person?

d här e noël iaf, trogen bbq:are o gammal kollega "oooost!"

mm! bean burgers på friskobrön

5/5

på g hem till maarten eftersom att jag var för depp för att skapa i ateljén Dx

no gang signs plz

vi åt lasagne utan ost. fuckin wacked asså

spartanskt inredd lägga men det funka ändå ;)

sketch 4 painting

dagens outfit

"konst", "fotokonst" iaf

hah, knäppt!

mm, gotta love that shiny baldness <3

del 2

theodor på vårt "central perk"! haha minns ni den gamla serien, vänner (--:

hmm

#fredsmat! fett gott men inte tillräckligt fotogeniskt. vet inte vad jag tycker om nya åbrodesignen heller... :-/

dagens outfit

>:( no gang signs please!

killen   i bakgrunden ser så sjukt irriterad ut. hellööörrr!!! it's a free country!!! i may use the telephone flash!!!

tok-lina

sexig som fan asså

dagen efter - bakis som fan asså (på vegovision)

bakis much? xD

fett ovärt att gå egentligen men fick hem typ havrebacon och nachos så det var ju rätt grymt

hmm... interesting recepts!

fan vad min kropp är sexig...

min födelseannons :o vill också tacka personalen som såg till att jag överlevde c:

bredäng. eller "bredis" som jag skämtsamt kallar det c:

bredis :3

beauti!

den här tog jag med hjälp av en funktion som heter "panorama" finns säker på din telefon också! 

gotta paint

2 cool 4 school. (har ny mobil, men det har jag säkert skrivit om redan) (sista spegelselfien oxå)

kissen katniss -w-


kunde inte sova och felt like shit... :/

bra utställning på ARKDES nu!

tänk på det!

pojkar och flickor, manligt och kvinnligt? det är överallt! tyvärr är vi förblindade av vanan :(

snajdigt

spenderade extremt mycket tid här där massa bilder photoshoppades och processen visades. rekommenderar!!

nackanallen o__o

haha! så fräsch ja e!

work work work work work som den där rihanna säger

åhåh! dom där har jag ju i en sexnovell! men var är den lille animepojken yohio?

rock on! (ser ut som ngn som går bygglinjen)

epic book

rainbows over bredis c:

pizzafest för familjen!

hmmm

ooooj!

xtreme closeup ;)

o-o-o-oh-okay mister... ill du what u say... put the gun down...

skf represent

i am the devil in a bad desguise

ok, d här va sista

beautiful slussen @11.36

badtajm!

ser ut som ögon i mörkret...

take me 2 satan plz

måleri

dom äter kåv. (asså körv)

mitt senaste (idag tbtq) intresse, jos!

råsaftscentrifugen (fy fan va dåliga bilder det blir med iphone c, mvh proffsfotograf)

mm!!! (blev la gött på riktigt)

undrar ibland om katniss älskar mig eller om hon bara älskar att jag har ett meter stort foto på henne...
Tack för att ni läste! Jag kommer nog skriva tre inlägg till det här året! Bara så ni vet! Livets BBQ 4ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar