fredag 28 juli 2017

One heck of a ride: part III - Spell of the Unknown

"Sommaren är kort, det mesta regnar bort" - Svenskt ordspråk av okänt ursprung.

I början av sommaren regnade det jättemycket, sen blev det jättevarm och ja äter glass i solen. :P
Nu regnar det dock ingen...
Den här sommaren har jag mest spelat pokémon go helt hejdlöst mycket. Jag saknar bara några stycken i "dexet" från första generationen sen är det klart! Det är ett kul spel för man måste promenera o d gillar jag. Idag (efter jag skrivit klart inlägget) ska jag gå till min nya ateljé och lämna lite grejer och kolla läget typ, ser fram emot när allt är fixat och klart! Det kommer bli grymt! Hoppas på att flytta basically nästa vecka om det går, det skulle vara jätteskönt. Då har jag ateljé fixad och lägenheten är inget bekymmer längre. Jag var på arbetsintervju igår också som jag hoppas gick bra (peppar peppar), om jag får det jobbet så är ju jobbet också klartt! En kan bara önska...
Sen är det ju bara att köra på till hösten! Min drömhöst ser väl ut så här: Jag har ett jobb, jag bor nånstans där jag tycker om, jag skapar jättemycket. :---) wow! bra höst!
Mitt första projekt som kommer vara en ice breaker för allt skapande är att göra ett eget fanzine, världens bästa fanzine :-0 Det kommer bli jättebra tror jag! Sen ska jag börja måla - bara måla. Just nu känns det som mitt kall att bara göra det och musik/skriva, det är roligt och jag är någorlunda bra på det tror jag.
Just nu rensar jag bara i vindförrådet och jag har sagt att jag bara får ha 6-9 lådor som liksom är mitt liv. Sen har jag ju några saker som inte får plats i lådor, tex, TV, säng, nåt bord, gitarrer, en stol (?) hyllor. That's it. Jag har hjälpt två olika pensionärer att tömma sina förråd/organisera. Man märker hur mycket man samlar på sig under livet. Vi slängt flera lådor med gamla texter och böcker, sladdar och tyger, träbitar och lister, krimskrams en del saker som "kanske är "BRA ATT HA" S E N". Huga! Det finns ju en anledning till varför sakerna står i förrådet liksom. Hehe. Det är svårt att slänga saker, men när man väl börjar är det svårt att sluta. (Tycker jag). Aja, boring shit om en ganska vanlig tanke. Igår slängde vi en låda med fotografier. Asså en HEL LÅDA med BARA foton. Det var dubletter så det var ingen fara så. Det var rätt kul att kolla på dom innan man slängde dom dock, minns när man gjorde det förut när bilderna hade blivit framkallade och man satt i soffan eller nåt och tittade tillsammans på dom. Det gör man ju inte längre. Säger inte att det är bra eller dåligt men det gör man ju inte längre. Det bli nån enstaka bild som blev bra som läggs upp på instagram eller nåt. Eller nån story av livet. Det tas ju mycket fler bilder än så såklart och det tycker jag är så skönt med bloggen att jag kan lägga upp bilder som annars bara hamnar på datorn som varken jag eller nån annan kollar på.

Men varsågoda! Här kommer mina bilder nu ;)

i förra avsnittet av bloggen satt jag på toaletten, men hur satt jag egentligen? xD

ester

flugor som kn***ar

esmor

bananpankakor :P

ser ut som kräks...

...och gör sig inte bra på bild. blev ingen #fredsmat den här gången

fan vad mina kinder är som en hamster X(


yeah metal för f*n

theo :--)

ryders in the f**kin storm cX

bryan ferry på grönan

me mamma 
"Åh det är skönt när mitt Stockholm är grönt sakta gå hem genom stan" -okänd




2 legends

tare lugnt. korven e vegansk :;)

gårdagens potatismos blev efterdagens potatisbollar

mlem mlem

missa bussen o tog en øl i gullmars


det känns som om att hon försöker säga mig nåt

midsommar och "svensk sushi"


judit som gör sina berömda "juditbollar"


sum last decor

high 5!

tja, d e ju ba midsommar en gång om året :--)

katten max o ja (note to self, kan bli min självbiografiska boktitel!)

dans och hålligång. guld och gröna skogar

midsommar buffe

tokgubben karon

turist i stockholm


en dum men kul kurs ja va på
xd


ester i bur :(((

yeah, guns n roses på friends arena \m/

förband med the "i believe in a thing called love" darkness \m/

:o det här var stort för mig!

yeah! u play that guitar slash  \m/

sing that song axl  \m/

play some more songs  \m/

oj! vad långt bak maestron stod och dirigerade xD  \m/

ingen show är komplett utan pyroteknik  \m/

tack för showen! tack för allt...  \m/

skelettklubben ;)  \m/

åhåhåh!

låt litteraturen leva!

låt musiken flöda!

det här kommer bli epic. ming garden är inte ledsna heller så ingen anledning att känna guilt!

den va död ;'(

pretty cat


ojojoj! självaste spindelmannen! asså han till vänster.

bur igen... O__o

behöver du hjälp eller?!

hmm


vaste kör båtn

och jag var kapten på nedre däck

stella kör båten


påväg hem

Dunkirk 70mm :o

:o

sånt som hittats i lådor när vi rensat...

mccafe var 100 gånger godare än starbucks och 1000 gånger billigare

mums va trevlig!

mm! moules-frites (mål fritt)


gotte!

\m/

bra fråga

sushi-tajm på esa. bästa sushin i stan såklart

på ett tak

det här är nog den bästa kokboken jag äger


theomon och jompa

damn i was a beautiful child.

vattenspridare på kyrkogård :o


öl, choklad och kvarteret skatan. det är sen gammalt

hmm

hmm

hejdå!


PS. vet att bloggen ser ut som skit. känner jag kanske nån som vill hjälpa till att fixa till den? ;---) jag kan inte ge nåt betalt. men du får cred. skicka ett pm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar