söndag 18 oktober 2015

Olafur Eliasson på Moderna

Idag hade vi inga planer för dagen så vi gick till Moderna Museet på Skeppsholmen. Med "vi" menar jag Stella och mig själv, men vi fick sällskap dit med mamma och min lillebror som vi kan kalla Dante.
Stella hade redan varit på utställningen men ville gå dit igen för att den var så bra och vi andra höll verkligen med! Vi kom till Moderna och dom har byggt om där sen jag var sist med kölappar osv, ett smartare system verkar det som i vilket fall.
Eftersom att jag och Stella går konstskolor har vi "moderna museets vänner"-kort så vi slipper kö och får gå in gratis. Fett!

Jag blev väldigt inspirerad av den isländske konstnären och det skulle vara väldigt kul att få gå på hans framtida utställningar. Det kändes som lustiga huset gjort av glas, speglar och ljus. Mamma sa att det kändes så simpelt med smart och det gjorde hela grejen. 5/5 glassbåtar i betyg och rekommenderas mer än varmt av mig! Vi tog en fika på moderna också och det var väldigt trevligt. Som bloggare måste jag göra fler "bloggiga" saker, tex gå och fika, träffa vänner, shoppa och ha dagens outfit, då kommer läsarna snabbt som attan!
Är du intresserad av att ha en bloggig dag med mig?! Tveka inte och skicka ett mail till nymanetzler@gmail.com så fixar vi nåt skoj tillsammans som sen ska bloggas om! ;)

När vi kom hem lagade jag pasta pesto med champinjoner och mozzarella. Det blev så gott så jag hann inte ta en bild innan jag redan ätit upp allting! ;P

Stella klippte mitt hår också och det var skönt att bli av med en del lurv... Snart åker väl hela bort när det ser för förjävligt ut. Funderar på asiatisk munk-stilen men är lite orolig att det kommer se ut som René från Aqua. Han är dock rätt sea punk så det kan nog vara ballt.

Imorgon släpps biljetterna till Star Wars VII. Jag vet inte hur jag ska lösa det eftersom att jag vill se den så fort som möjligt men jag får inte använda min personalrabatt första helgen som filmen visas. Antar att jag får köpa för fullpris första gången sen se den fler gånger gratis heheh..

Nästa vecka börjar tematiska arbetet. Det ska vara en liten kort genomgång på morgonen sen vet jag inte vad jag ska göra. Kommer antagligen lägga ner rätt mycket tid på min serie under den här tiden faktiskt, skissar jag 4 sidor 5 dagar i veckan under 3 veckor har jag 60 sidor färdiga att "inka" (fylla i med tusch). Nu har jag 62 sidor tror jag så då skulle jag ha 122 sidor berättelse!!! Tror dock att det skulle behövas 200 sidor för min serie men vet ej :P

Här är lite bilder:

Från färjan

Mor

<3

Hmm...

Hej på dig! xD




En kan tro att d e ett filter, men d e d inte! Bara ljus

Min bloggiga bild ;)

O ett litet skämt! hehe

Tack för att ni läste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar