lördag 17 oktober 2015

Resor

Det råder en viss höstmelankoli i mitt sinne just nu. Jag vill jättegärna se en film men jag vet inte vilken vilket leder till att jag laddar ner allt för många som jag inte kommer titta på i första taget. Förut hade jag så lätt att se en film men nu blir det för krångligt av någon anledning. Det ska inte vara så eftersom att jag förut kunde se en film om dagen utan problem. Jag hoppas att jag kommer att komma på mig själv när jag inte sett en film på ett tag och gör det för jag blir bara glad och lycklig av film och tycker det nästan aldrig är ett slöseri med tid utan snarare tillfredsställelse i vardagen.

Filmer jag laddat ner nu:
Lost in Translation
Nightcrawler
Inherent Vice
Skyfall
Clueless

Ska se om dom kan falla in i vardagen och bota höstdeppen.

Vi har precis avslutat modellmålning i skolan efter två veckor och det har varit skoj. Jag är inte så duktig på modellmåleri men det är ju därför vi övar på det... Det är väldigt skönt att vi går vidare nästa vecka med tematiskt arbete med tema "På den här platsen". Jag har några idéer så det oroar mig inte så värst utan det ska mest bli skönt att få hålla på med mitt eget.

Igår var jag hos mamma med bröderna och katterna. Det var trevligt och vi gjorde en god pizza tillsammans (men egentligen var det jag som gjorde allt nästan...). Heh heh heh.

Stella fyller år i november och hon önskade sig att inte fira födelsedag i Svea Rike utan därför åker vi till konsten, osten och vinets land, Frankrike, och dessutom till Mona Lisas residens, Paris! Oui! Oui!

Det kommer att bli riktigt bra och inte nog med det så ska vi dessutom till Berlin över nyår!!! Jihoo!!!
Förra året var firade vi ju också där och det var jävla kul så det blir en favorit i repris det här året också. Känns bra att avsluta året på samma ställe där vi började det!

Jag har också en till resa inplanerad, men den känns så vag så jag vet inte om den kommer att bli av. Den resan skulle vara till Gdansk i Polen, men jag har inte varit med i gänget från början som arrangerade det så jag vet inte om det blir av... Det skulle i så fall vara i mitten av november och bara i några dagar med ett gäng. Skulle vara askul men känns som sagt rätt osäkert.

Det var det jag hade denna gång! Här är bilderna;

Katitzi - Cat from Hell


Panoramabild på bussen :-/

Hittade en sovande mus i skogen. Den kan ha varit dö oxå

Lugnet innan stormen...

Modellmåleri - process

del 2

Ett sidoprojekt jag målar

Kladd

Kladd del 2

...del 3

Min utsikt från Idun Lovén

Min klasskamrat! Vi kan kalla honom William

En muffin jag fick av Marko som jobbar på Wayne's. (han fick låna en midi-synth av mig)

Setlist för Paint Sniffing Survivors

Max och Simon utanför repet.

Klara modellmålningen.

Ahh! ;)

Det är rätt dumt att ta bild på månen för den är alltid finare i verkligheten.

Höst! På väg till Stellas lillebror som fyllde år.

Han fick en cool tårta som alla ville ta bilder på.

Och  ett par ruskiga huggtänder! D:

Kista - söt o snäll

Födelsedagsbarnet hade gjort denna genialiska teckning som satt på väggen!

Tack för att ni läste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar