måndag 12 oktober 2015

Skola och jobb

Jag ska snart gå till skolan som följs av jobb. Samma sak gjorde jag igår men då var jag lite sjuk och kom först på eftermiddagen på en utställning vår lärare hade.
Det är segt att jobba, och att gå i skolan samtidigt. Egentligen vill jag jobba mycket mindre för nu jobbar jag två dagar i veckan (måndag-tisdag brukar det bli) men vill nog helst skippa att jobba en vecka och jobba tre pass en annan istället.
Jag tycker att det blir ganska problematiskt när jag inte kan hålla på med min konst så mycket som jag vill heller eftersom att jag har jättestora tillgångar till det men inte har tid till det. Men det ska bli skönt att få lön för sin möda! Hö hö hö...

Vad ska den här bloggen "handla om egentligen"? En tjej i min klass frågade det och jag insåg att bloggar ska alltid handla om nåt nu förtiden...
Kort och gott; Bloggen handlar om mig. Jag är väldigt intresserad av den självbiografiska genren inom allt skulle jag nog våga påstå. Serier, filmer, böcker, podcasts, dokumentärer, musik (i viss mån) och konst, plus en massa annat jag glömt.

En kort presentation av mig själv sitter kanske på sin plats? För er nya läsare! Som serietecknaren Stan Lee säger, "Varje serietidning kan vara ett barns första."
Jag heter Fred Nyman och bor i Älvsjö med min flickvän som vi kan kalla Stella för att skydda identitet. Vi kom hem ifrån Berlin den 26e juni i år och har bott i Älvsjö sen dess. Vi flyttade hem eftersom att vi kommit in på förberedande konsthögskolor, jag går på Idun Lovén och hon går på Gerlesborgsskolan. Vi är båda konstnärer  och det är jättekul!
Går inte riktigt in i vad för konst jag gillar utan sparar det till ett annat inlägg där jag kan dela med mig av min inspirationsmapp. Jag spelar i ett band där jag är den nya basisten, vi repar varje torsdag i Sollentuna och det är svinroligt! Bandet heter "Paint Sniffing Survivors" och vi finns på Spotify (dock är det innan jag var med så spelar ej bas där).

https://open.spotify.com/artist/0WxbKQeb8jFy1xzbubeWMe

Nu ska jag dra mig till skolan! Men här är lite bilder från livet:

Vi var kassörer på "Brun 7", en spelning. (Kim och Theo kan vi kalla dom) 


Jag tror han hette "Simon"

Från "Klas Katt Dricker Kaffe"

Ser fram emot denna!

Selfie - mkt trött å sjuk.

Vi skojade lite med panorama pixen i iPhone


Simons flickvän, vi kan kalla henne Shiva.


Tack för att du läste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar