onsdag 23 december 2015

Dan före dopparedan

Hej! Och God Jul ;)

Imorgon är det julafton å då får en presenter! JAAA!!! Ser fram emot Kalle Anka ganska mycket. Det var ju ett år sen sist hö hö...
Det har hänt så sjukt mycket det här året, men det sparar jag till sista inlägget för månaden och året nästa gång. Förbered er på lite bra läsning om alla fantastiska saker jag upplevt med en bildextra som heter duga! Räknar med 200-250+ bilder från året!

Tja, vad har hänt sen sist? Jag såg Star Wars och tyckte den var jättebra. Det bidde inget spoiler-inlägg, jag uppmanar alla att se filmen själva istället. Jag såg den två gånger dessutom och sen kollade jag lite på Park där jag jobbade igår, men det var mest småsnuttar.
Klapparna är inhandlade, planen för morgondagen upplagd och väntan är olidlig! Tja, egentligen inte.. Jag har inte samma julkänsla som när jag var barn, men det ska ändå bli roligt att fira jul och få ett bra avslut på året! Imorgon hoppas jag på en bättre julstämning! :)

Jag har sett mina två favoritjulfilmer den här julen i alla fall, Ensam Hemma (såg trean också men lite mer slappt) och Mupparnas Julsaga som är en tradition. Har ni inte sett dom rekommenderar jag dom starkt! 5/5 båda två på julfilmsskalan.

Min farmor fyller år på julafton, så varje förmiddag på julafton så går vi till henne och hälsar på. Det finns kakor, glögg, kaffe osv. Sen är det lite släkt och vänner osv. Dom brukar vara ganska senila och vet aldrig vem jag eller min bror är när vi går dit. Trots att vi går dit varje år. Visst, det är bara en gång om året men ändå... Förra året trodde dom att jag var pappa till min brorsa vilket bara är helt crazy! Får se vad dom säger det här året...
Det är roligt att gå dit och träffa farmor och det är värt det trots dom senila... Efter det så går vi till Nacka-statyn vid Blå Lotus där det alltid är Bajenträff varje år. (Nacka Skoglund fyllde också år på julafton). Där brukar mamma + familj vara och vi säger hej och god jul osv. Sen beroende på vem vi (jag och Petter) firar jul hos så går vi hem med den föräldern.

Så ser min jul ut och så kommer den göra i många år till!

Här e bilder från veckan som gått:
Star Warsdax 1 (jag gick med min lillebror första gången istället för min andra kompis som dubbeltbokat)

så himla coolt med 3d xD

jobb.. 

ställa upp en massa vatten o cola. 

o poppisar som vi säger i filmbranchen. ps. spegel i bakgrunden, inte dubbelt med poppisar

mm!


vegetariska jule"skinkan"

lovas nya tändare - på väg till gerlesborgskolan

"hallå? är det president obama?"

d va en hund där som hette lazer.

på väg till tuben. vi hann.

vår skolfest. ngn slags r2d2-grej.

lovas katt mjau mjau

judits katt pirjo.

en liten skojbild såhär på slutet ;)
GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar