tisdag 15 december 2015

Star Wars och *Lifehack*

Hot damn! Jag är väldigt mycket uppe i varv nu pga julstämning, julestress och sist men inte mins mina två visningar av nya Star Wars som jag ska gå på imorgon :---)

Idag har jag varit "ledig", dvs, det var ingen lärare i skolan och vi skulle bara skriva en text i form av en recension av ett eget verk vi gjort. Den skulle lämnas in kl 15 idag men jag var klar med den för ca 24 timmar sen så det är skönt!

Jag har handlat julklappar idag och igår och jag är nästan klar vilket känns väldigt skönt! Har dessutom fått till en liten önskelista så julen är som vanligt igen.
Trots att jag har varit "ledig" nu från lunchen igår och är det fram till på torsdag-fredag när det är redovisning för texten, introduktion av en ny text vi ska skriva och slutligen en julfest på skolan så har jag fått väldigt mycket gjort!

Förutom att jag handlat en del julklappar så har jag kopierat vår nyckel till porten, så nu slipper vi gå ner och öppna åt varandra eller undra vem som ska ha nyckeln den dagen... Sen skissade jag fyra sidor serie, diskade och fick koll på min ekonomi såhär i juletider. :)
Igår såg jag två filmer som båda var svinbra. Nightcrawler och It Follows. Sjukt bra filmer! Kort och gått så gillar jag att vara "ledig" heheh. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för konst för tillfället dessutom. Nästa skrivuppgift vi kommer få handlar om vårt eget konstnärsskap tror jag och då kanske en får bättre inblick i hur det ser ut. Det känns som om att jag har provat på en massa grejer och vet inte riktigt var jag borde börja eller vad jag ska hålla på med. Allt?
Jag håller mig till serien, 100 sidor ska den vara innan årets slut och som nyårslöfte ska den helst vara klar, vilket jag borde kunna greja.

Imorgon då, hur ser det ut?
Vet inte om jag skrivit det tidigare men jag och Petter hade den flippiga idén att se nya Star Wars VII två gånger på raken. Dock så kunde inte han på den första visningen som jag köpt pga plugg. Frågade om Stella ville hänga med och det verkade det som, tills att vi egentligen hade andra planer med att äta med vårt nya matlag med några vänner. Så hon skulle gå på det. Jehopp... Dagen innan och ingen att gå med. Men så frågade jag min gamle vän Axel som jag såg Star Wars I med på bio 1999 och tyckte att det var ett fint sätt att sluta cirkeln. Han skulle gå kl 11 med sin mamma tydligen men ville också gå med mig kl 17! Det gjorde mig glad!

Är så sjukt taggad!!!!!!!!!!!!!!

Ikväll ska vi (ja o Stella) gå på Hunger Games sista del så det blir mycket bio vilket jag gillar såhär i juletider :P

Imorgon ska jag till tandläkaren kl 9 i Stora Sköndal. *Lifehack* Har en tid så kan en betala bara 300:- för sista minuten-undersökningar på diverse ställen hos folktandvården ;) det ska jag!

Tja, som ni ser så är det mycket som händer på livets bbq. Men d e najs!

Här kommer bilderna:
ett djur som skrämde mig bakom ett träd...

...som visade sig vara uppstoppat

varning för matbilder

han vinkade åt mig och skulle plocka ner månen xD

färgstänk..

..till att göra den här akvarellmålningen

hmm

önskar jag hade lagat det här

sista dagen i den SF-dräkten :'(

stunning view!

"färg i kopp", fred nyman 2015. verket finns inte längre pga utblandning.

vi skulle lyssna på musik och iscensätta det. jag lyssnade på dead leaves and the dirty ground



kaffe med "marran"



breaking the law på granit. hehehehe


div experiment med akvarell



köpte ett papper som var 1,5x2m som jag målade på.


mina verk efter veckan

storhetsvansinnet.

busfrö! ;) >___^

"men det är ju jag som kör"

tidig morgon nästa dag var vi hos mamma eftersom att dom filmade i vår lägenhet.

vi hälsade på mina kattungar


tittut :)


det här är deras storasyster som jag är lite rädd för D: jk


mamma som gör lite research om div ädelstenar och kattnamn



#söderkällarn. simon hade lite problem med att hitta fingerspetsarna ;) jk

edwin va sjuk

grilled cheese haha


påväg till moster för adventsfika!

d snöa på kvällen

o jag skulle göra vegetarisk jul"skinka" på kålrot.


frasigt värre

väldans god

sista matbilden :(

ha ha. he mey b sick. but hes creaytive ;);-)

Hare fint! Imorgon kommer alla spoilers till Star Wars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar