torsdag 5 november 2015

Bang Bang, Kundservice och Godis

Idag har jag gjort en s.k. "Bang Bang". Begreppet kommer från komikern Louie C.K. och betyder att en äter två fulla måltider direkt efter varandra. Bang Bang!

I avsnittet äter dom Indian/Diner. Det ser asgott ut! Jag har bara gjort en Bang Bang tidigare och det var i Berlin då jag åt currywurst först och sen grönsakskebab direkt efter vilket är lägligt eftersom att båda ligger precis bredvid varandra. Går att läsa om i den förra bloggen jag skrev på i Berlin: http://sviniberlin.blogspot.se/

Idag däremot hade jag bestämt att först äta på "en väldigt känd korvmoj vid Karlberg" för att äta korv "med en bekant". Efter det skulle jag träffa Stella i Midsommarkransen, där jag bott en gång i tiden, för att äta sushi på Svenska Sushiköket. 
Korven 5/5. Sushin 5/5. "Värt resan dit", som Michelinmannen skulle sagt.

Det tematiska temat vi haft i skolan lider mot sitt slut och imorgon ska jag redovisa min 3D-animerade video. Den håller på att renderas nu vilket jag inte riktigt kan förklara vad det innebär, men typ "framkallas" kanske vi kan säga? x) Jag skulle säga att jag är nöjd 4 av 5 om det blir som jag vill! Jag har gjort lite artsy fartsy ljud till den också som jag ska lägga på. Blir det som jag vill blir det ett mästerverk. Som vanligt... ;) ;) ;)  haha

Jag har jobbat måndag-igår (onsdag) denna veckan och det har gått bra. Men jag har tröttnat litegrann på det. Nästa vecka jobbar jag bara två pass som skiftledare och det går nog bra. Sen är det LEDIGT!!! I två veckor som ska fyllas med flytt, födelsedagsfirande och resa till Paris!
Igår var det företagsvisning för nya Bond-filmen. Jag fick stå vid insläppet. Det var många lustigkurrar som ville hålla kvar i sina biljetter och dom ville liksom att jag riva av lilla stumpen, samtidigt som dom höll för gotta livet kvar i den. 
1. Jag vill gärna se biljetten innan du går in. Det går inte att se när du håller i den.
2. Ska du hålla kvar i den så kan jag inte riva. Det är ingen dragkamp trots att många män i sina bästa år säger "Jomen, jag håller! Så liksom drar du!" ...
3. Nej. Ge mig biljettfan, låt mig kolla på den så du ens är på rätt plats sen får du biljetten och kan göra vad bäst du vill du med den.
Shit... Det var förresten drygt 500 pers på denna visning varav 100 ville vara lustigkurrar och höll hårt i sina biljetter. :''''-(
Budskap: håll inte så hårt i din biljett! Då kanske du inte får gå på bio för biljetten kanske går sönder.

Aja, ska inte hålla på att analysera bullshitgrejer som ingen bryr sig om..

Det har varit många företagsvisningar på biografen jag jobbar på. På en visning kunde vi inte öppna dörrarna förrän 17.15 då två andra filmer visades så vi kunde inte släppa in de som inte hade företagsbiljetter. Det var flest människor som är i den åldern när man inte behöver jobba längre och är ganska irriterad på det mesta. Dom blev i alla fall skitsura att dom inte fick komma in tidigare än vad det stod på deras biljetter. Vi hänvisade dom till biografen som ligger 50 meter upp för gatan som är supertrevlig och fräsch men dom ville så gärna vara på just vår biograf.
Min kollega drog en bra parallell till det:
En busskur byggs om. En anställd för bussbolaget säger till en passagerare som ska ta bussen 17.15, "Hej! Du får gärna stå utanför busskuren eller gå 50 meter till busskuren på andra sidan gatan! Du kommer ändå få ta bussen!". Klockan är 17.00. Solen skiner så det är inget problem med att stå ute. Personen blir istället skitsur och skäller ut den anställde för bussbolaget. Bussen kommer och personen får ta bussen i vilket fall. slut! Den anställde blir gravt deprimerad och behöver gå till psykolog resten av livet. 
:)

Jag fick ont i munnen igår efter att ha gett ett fejkleende åt för många människor.

Så! Det här blev nog lite av en aggressionsblogg ändå. Men min teori är att folk gärna läser när det går dåligt för folk istället för tvärtom. 

Godis. 
Jag har jättemycket godis hemma från halloween när det var billibillig. Inser mer och mer med min vuxna plommongom att jag inte riktigt gillar godis mer dock och får bara några finnar... Lyfe.

Sry att detta inlägg blev så långt. Här kommer lite sweet pix iaf från min inspiration/randommapp xD! (sry att jag inte fotat så mkt sen sist).
det här är en s.k. Lammgam som bor i Afrika. dom fångar djur i sina klor, flyger upp 70 meter i luften och släpper ner dom mot berg där djuren dör och benen knäcks. lammgamen lever på ben och benmärg. sann inspiration.


bilkö i kina. har för mig att det är 70 bilfiler som ska ner till 40 eller nåt sånt absurt... har inte räknat.

töta!

seksi

ful

framtiden är här!

hubba hubba!

i korea är blackface tydligen inte oacceptabelt...

hmm


huga! estetiskt snyggt som fan dock.




heaven or hell?! xD

önskar jag var så här duktig på 3D


söta!

som ett gosedjur?


mr. freeze från batman, 1960-tal

korea...



här är "den svenske mannen" jag åt korv med idag. han ville inte bli sedd med att äta kött. inte för att den censurerade korven är kött. ni kan ta det lugnt, det är sojakorv!
Tack för att ni läste!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar