söndag 8 november 2015

Vädret och Kattungen

Det har blivit behagligt väder som jag gillar. Grått och lite regn i luften= najs. Det är dock jobbigt att det blir mörkt så tidigt utan att det hunnit vänjas vid. Det blir mörkt vid fyra och klockan skulle kunna vara åtta lika gärna :-0

Anledningen till varför jag gillar grått och "tråkigt" väder är för att alla har samma förutsättningar då. På sommaren när solen skiner så har dom som har vänner och alltid nåt på g roligast medan vi som kanske inte orkar anstränga oss måste sitta hemma och må dåligt att solen skiner när det man mest vill göra är att kolla på en film eller bara vila. Det blir så mycket press på en när det är sol medan när det är "dåligt" väder har ingen press och man behöver inte ens gå ut.
"Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" är ett vidrigt uttryck men håller ändå med om att det inte finns något dåligt väder. På väderleksrapporten som tillhör public service och borde vara neutralt kan väderpersonerna säga tex "och på fredag, då blir det lite sämre väder för då regnar det". Det tycker jag är fel att säga. Det är inte objektivt som när dom säger, "ni kan vänta er vackert väder på lördag för då skiner solen", vem har bestämt att det är vackert då?! #kränkt trots att jag betalar min Tv-avgift. Håll Sverige objektivt! >:(

Jag gillar såklart solen också. Jag gillar alla väder men känner att regn och moln har fått för mycket skit egentligen.
Jaja, det var en onödig reaktion kring väder som jag är ensam om att tycka om... I helgen har jag spelat spel och druckit folköl för jag hann inte till systemet, eller "syrran" som det skojsamt också heter. I fredags var vi på Gerlesborgsskolan och festade. Där stänger dom tydligen alla ateljéer efter 22 och vi hade lagt våra saker där, inklusive min kära flickväns bank-och SL-kort. Det gjorde att jag inte kunde ta mig någonstans eller betala för något dagen efter för jag lånade ut mina kort till henne... Det gick bra ändå. Hon hämtade sina grejer igår och det har löst sig nu! Dock inser en hur viktigt det är med just dom två korten... #blessed att jag fick tillbaka dom.

Idag hälsade vi på två tjejer från min och Stellas skolor, vi kan kalla dom Lova och Judit. Lova har köpt en ny katt som är jättefin! Vi åt kakor och drack kaffe och klappade deras nya katt som hittills är namnlös. Jag fick jätteont i huvudet sen och vi åkte hem.

Började skriva på det här inlägget men fick ångest, behövde äta något. Sagt och gjort så lagade Stella en fin wok och nu mår jag bättre!

Bilder:
en god macka jag gjorde. har börjat med #fredsmat på instagram där jag heter @jesuskristus666

Simon med en mugg som spelade happy birthday to you-låten varje gång den lyftes upp...

spelkväll

happy people having fun!

hon ler! hon är där frivilligt och har kul!

den söta katten!

gosig...

...och snäll!

a nice family


sen blev hon trött

sov gott!

Tack för att ni läste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar