fredag 13 november 2015

En galen Jul + konst + två matbilder

Som vanligt har denna vecka präglats av skola och arbete...
I måndags var det galapremiär för Helena Bergströms nya film "En galen jul" eller vad den heter...
Skämt å sido, den heter "En underbar jävla jul" och all publicitet är bra publicitet så jag ska inte prata så mycket om den men jag tror att den är kass med väldigt många oj-så-här-tokiga-och-medvetna-svenskar-om-Sverige-skämt tror jag är med. Tror dock att den kommer gå ganska bra, eftersom att den känns väldigt lik (läs identisk) "Tomten är far till alla barnen" som ju är ett svenskt mästerverk sedan Fanny och Alexander. Ogillar dock Nutley/Bergström, då jag fick reda på idag att i Colin Nutleys film "Angel"(där Helena Bergström spelar huvudroll med samma namn) att Rolf Lassgård insisterar på att Angel ska fejka sin död pga "It's only rock n roll man" som han säger. Funderar på att se filmjäveln bara för att se honom säga det.
Helena var även på galan och läste ett tacktal i en kvart innan filmen startat som hon hade skrivit på i tre veckor...
Dagen efter var jag väldigt trött som sen präglat resten av veckan. Det var en företagsvisning på Spectre och jag jobbade stängning måndag-tisdag, dvs gå hem efter 00.00. Men sen dess har det varit lugnt!
Igår var jag med Stella och kamrater på gallerirunda i stan. Det var roligt och jag borde gå på fler sånt. Tyvärr så är det alltid på torsdagar när jag vanligtvis repar men nu kunde dom flesta inte repa så jag passade på att gå. Konster kommer i bilderna...
Petter, pappa och jag såg Spectre och den var 4/5! Gillade den starkt! Har nästan sett alla Bond och vill komma in i det moodet för att orka göra det. Men det passar perfekt nu till vintertid att titta på film!

Allt har löst sig med lägenheten och nu kommer vi flytta till Högbergsgatan! Det kommer bli så jäääävla najs! Även om det bara är nio månader (tillsvidare) så är det typ lika länge som vi bodde i Berlin.
Så snart har jag typ det perfekta livet! haha xD
I ett förhållande    [x]
Goda vänner         [x]
Konstnärsliv         [x]
Yrke                     [x]
Humor                  [x]
Snäll                     [x]
Fin                        [x]
Bor på söder      [Snart!]

Hoppas på att flytta till helgen men måste se till att allt är fixat först. Det kommer vara så himla skönt att bo centralt igen. Det kommer vara nära till mataffär igen som jag inte haft på säkert tio år! Närmare än i Berlin till och med! #blessed

Längtar till juletid och julebak, till att titta på en massa filmer och att måla i skolan. Längtar till att repa igen efter två veckor och att flytta. Längtar! <3

Nästa vecka visar jag upp mina bilder som jag framkallade från i torsdags från en fotorulle från tvåan i gymnasiet! Det blir väl skoj? ;)

Här kommer veckans bilder iaf.

missledande reklam... nu vill jag u bara spola ner mina skönhetsartiklar i havet så djuren ser fab ut! skämmes stockholm stad! >:(

porträttmåleri

del 2

skollunch! varje dag har vi ett nytt matlag som lagar mat. denna dag var det morotssoppa. en skulle kunna tro att det rosa är sorbet men det är helt vanlig rödbetshummus! 

hello there handsome! ;)

en tavla jag gjort

en tavla på gallerirundan (nån annan som gjort)

fin imo

hmm

en aning fuckad panoramabild hehe

konstnärsgänget (obs ej stageat)


artiste travail (konstnärerna arbetar)

del 3

superdupergod broccolisoppa! (ja, det blir mycket soppor och grytor, men vad hade du gjort till 40 pers!?!)

processbild 2.1

2.2

2.3 tanken är att bilden ska utspela sig på medeltiden men ska måla dit två flygplan. fatta va fuckkkkkat?!?!?! :-O
Tack för att ni läste! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar