måndag 23 november 2015

En helt vanlig flytt x2

Nu har vi äntligen flyttat till Södermalm! Det har i princip gått som smort men det har jag och Stella att tacka min bror och pappa för. I fredags så var vi ute och drack några öl men gick hem tidigt för att kunna vara utvilade inför flytten dagen efter. Allt låg i lådor och var redo att flyttas och det var inte så mycket att fixa egentligen.
Vi vaknade på lördagen, jag cyklade till mamma där Petter hade sovit över för att vi skulle flytta hans sista grejer från när han temporärt bodde där först. I samma sekund som jag cyklade upp på uppfarten kom pappa bakom mig med flyttlass. Vi skulle ses 10.00 men vi båda var där 9.50. Perfekt!
Det visade sig dock att Petter sov när vi kom in och var ganska bakis och inte alls förberedd på att vi skulle komma -_-
Jag sa hej till de nyfödda kattungarna och sen drog vi igång och var klara 10.10. Snabba s0m 1000an!

Pappa hade utöv3r släpet också lånat en bil (allt från hans jobb) där det bara var två säten. Vi var tre... Så jag och bror min fick tränga ner oss i passagerarsätet och tillsammans hålla utkik för polisen. Vi hade dessutom inget säkerhetsbälte på oss men som tur var så kom vi fram till hans lägenhet utan handbojor runt handlederna.

In och ut med hans grejer och sen iväg till Älvsjö igen där vi skulle packa våra saker. Det jobbigaste där var vår soffa och säng. Soffan var otymplig och sängen var tung som fan. Måste bara inflika nu att en flytt är världens tråkigaste att läsa/skriva om men bear with me!
Vi kom fram till söder igen på samma sätt som förra gången. Den här gången såg vi en polisbil! Och nu borde något spännande hända, men det gjorde det inte... Den bara åkte förbi och pappa sa att den antagligen fick solen i ögonen och inte såg nånting. Stella följde inte med utan städade duktig lägenheten istället så vi slapp sitta fyra pers på två säten...

Den här flytten skulle gå som smort igen för vi har hiss! Men jag hann bara åka med ett lass med hissen innan den gick sönder... -_- så jävla typiskt.
Sängen och soffan fick vi åter igen bära upp by hand men den här gången för fyra trappor. Suck...

Vi hoppar fram lite i tiden. Allt gick bra. Vi är nu inflyttade och jag har städat hela vårt kök och gjort fint. Min Moby Dick den här helgen har varit en spis/ugnslåda där lådan satt helt fast så jag ägnade säkert två timmar åt att dra ut den för att få plats med tre plåtar.
Värt att nämna är att köket inte städats grundligt på åtminstone ett antal år och när jag väl fick ut lådjäveln efter att ha skruvat sönder hela ugnen så var det ett berg av smuts och fett. Nu är det rent och fint och det känns fantastiskt!
Vi har sovit där två nätter nu och vi har en fin soluppgång som kommer i bilderna sen :)

Det känns så jävla fett att bo på söder igen och jag känner mig så otroligt lyckligt lottad att jag får bo där med min underbara flickvän!

Imorgon åker vi till Paris och kommer tillbaka den 27/11. Då blir det ett jättelångt och bra inlägg! Dagen efter det fyller min mamma år och har stor fest! :)
Sen är det jul och det kommer bli bäst!

Här kommer bilderna:
fina snödroppar :---)

"gamla" vägen till skolan

redovisning. "hmm, very interesting art..."

ser ut som benedict cumberbatch

interesting... 

på väg till E-Types vikingabar

på baren. (vi gick därifrån rätt fort. dyrt, få sittplatser mm. säkert kul som after work! ...)

en annan bättre bar!

medusa, by lion bar!

FLYTTDAG! jag sa hej till min katt messi. hon bara tittade tillbaka på mig :/

bil + släp ok

kattungarna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

p väg t söder :-----)

flytt in progress ;)

en sk "stockholmsfalafel" under flyttandet

firade att vi varit så duktiga! (never mind skräpet i bakgrunden...)

garderoben ;) intimt...


stella skojar lite 

soluppgång :)

fult skägg

titta på gifflarna och glöggen för det finns inte längre

natt :o

morgon

här e vi intryckta i bilen och pappa ger ett lite stelt ansträngt leende, men det gör inget <3
Tack för att ni läste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar