onsdag 18 november 2015

Flytt och gamla foton från minnenas väg

Vi håller på att flytta just nu. Idag har jag packat ner mina kläder i lådor samt vår mat osv. Rensade lite i mitt vindsförråd som är precis bredvid vår dörr (vi bor högst upp). Vad som än händer med boendet i framtiden, om vi måste flytta tillbaka hit eller om vi kan bo i lägenheten vi ska flytta till, så måste jag rensa allt jag äger. Jag vill helst att mitt liv ska kunna få plats i en låda. Det är såklart helt omöjligt men fyra lådor är inte helt orimligt om en bortser från möbler. En låda kläder, alla årstider, en låda elektronik, en låda matlagningstillbehör, en låda mat/dryck som ständigt fylls på och en låda övrigt, läs sentimentalt skit.

Egentligen är ju anledningen till varför jag har svårt att slänga saker/ge bort är enbart pga sentimentalt värde/jag kanske kan använda det här! Usch... hemska tanke...
Jag lyssnade på Simon Gärdenfors podcast Arkiv Samtal där han pratade med Måns Nilsson från Anders och Måns. Simon samlar på godisförpackningar och Måns samlar på bestick som han tydligen hade antingen 1000 eller 10000(!) bestick! Då alltså en gaffel=ett bestick. Oavsett tusen eller det tiofaldiga är det imponerande/sjukt! Simon samlar dock på godisförpackingar han tycker är snygga. Men det är godis kvar i dom! Jag trodde han ätit upp det och bara sparat själva plasten. Nehepp...

Jag ser charmen och tycker det är imponerande med samlingar men nu tycker jag bara det skulle vara jobbigt och får rysningar längs ryggraden/existensiell ångest.
I julklapp önskar jag mig en god jul och pengar. Ska köpa en elgitarr efter många års längtan till mig själv i julklapp i vilket fall. Kommer säkert behöva någon jävla sladd att sen få känslor till sen också... Ugh.

Vi flyttar på lördag i alla fall! Det kommer bli super! Igår var vi där och kollade lite/rensade bort några lådor från den förra ägaren, som vi kan kalla "Måns" och ställde upp på hans vind. Där kan vi snacka om en ostädad vind... ;)

Som lovat kommer det lite bilder från en kamera som jag tog foton med under tvåan i gymnasiet med. En del ser lite konstiga ut, vet inte om jag skannade dom fel eller nåt sånt.. :s

art dü art
mer artsy shit... vet inte ens vad jag ville göra med fotona...
edwin och simon i rollspelsrummet på medisbibblan :)
freeway cola från lidl på bilden under :)
simon vinner!
ngn slags ögonoperation??
theo!

simon håller fast theo på gärdet
en bid på mig när jag hade en ful mössa på mig.
minns att jag trodde att dom här bilderna skulle bli skitfina pga ljuset men var för tekniskt okunnig för att ställa in bländare osv...

min katt messi när hon var mindre.
utanför filmhuset på gärdet
mästerverk...
Nu kommer lite fler bilder från nutiden istället:
NU!
vårt nya vardagsrum i extremt deppig belysning... OBS! kommer bli mer najs sen ok?

vårt nya diskbänksrealistiska kök... OBS! kommer bli mer najs sen ok?

vår nya hall OBS! kommer bli mer najs sen ok?

-that's very interesting and funny, please tell us more
-i will! have u herd this one? so bellman was going to...
jag hade lite engelska "friends" över och visade dom söderkällaren.

här e en övergiven minigolfbana som jag går förbi varje dag. den ligger precis vid motorvägen...

how 2 paint.
step 1.

2


3


4

5
(det här är en annan bild.)
skolmat :p

art

mer art

the artiest. observera min movember musche. det gäller att stå upp mot all sorts cancer.
imorgon är det internationella mansdagen! spänd på vad jag får för paket :p
Tack för att ni läste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar